Search
Close this search box.
,

Korporativni poklon: Kultura poslovnog darivanja uz poruku i lični pečat

Korporativni poklon: Kultura poslovnog darivanja uz poruku i lični pečat-korporativni poklon

Da li si skoro uspela da izabereš korporativni poklon koji je izazvao iskreno oduševljenje kod saradnika i partnera? I, da li ti se uopšte sviđa odgovor koji sama sebi daš, nakon što se zapitaš kakvu poruku šalješ svojim izborom korporativnih poklona? Ne brini ako nemaš jasan odgovor, jer tema korporativnih poklona je često škakljiva i zbunjujuća za većinu.

Izvor: Canva

Međutim, u poslovnom svetu, gde se sve više teži efikasnosti i brzini, pažljivo odabran korporativni poklon može postati pravi ambasador odnosa koje želimo da negujemo. Zato je ova tema i vrlo važna. Daleko od standardnog seta za pisanje ili jednostavne promotivne šolje – koji spadaju u kancelarijski i promo-materijal, pravi korporativni poklon nosi poruku i lični pečat. On je simbol pažnje, brige i želje da odnos sa partnerima ne bude samo formalan, već ispunjen poštovanjem i uzajamnim razumevanjem.

Ali, kako odabrati poklon koji neće biti samo puka formalnost?

Izvor: Canva

Simbolika korporativnog poklona

Na samom početku, moramo da znamo da svaki korporativni poklon koji odaberemo šalje određenu poruku. Bilo da je to pažljivo odabrano vino iz poznatog podruma, unikatni gurmanski specijalitet, ručno rađeni predmet u brendiranoj kutiji ili neki luksuzni set – poklanjanje nečega sa autentičnom vrednošću govori o našem stilu i brendu. I baš kao što u poslu težimo izvrsnosti, tako i poklonom treba da oslikamo taj isti stav.

Izvor: Canva

Poslovni svet je pun znakova i simbola. Zato pažljivo odabran korporativni poklon može biti suptilan način da prenesemo poruku zahvalnosti, poštovanja, pa čak i želju za budućom saradnjom. U tom kontekstu, poklon je mnogo više od materijalne stvari – on postaje simbol odnosa koje gradimo sa saradnicima i partnerima.

Izvor: Privatna arhiva – Vinoteka Truffle Shop, https://www.instagram.com/truffle__shop?igsh=MW9mY2VmaHc3bjJrYw==

Moć personalizovanog korporativnog poklona

Umetnost poslovnog darivanja leži u personalizaciji. Klasičan, bezličan korporativni poklon brzo će biti zaboravljen. Korporativni poklon sa ličnim pečatom ostavlja trajnu impresiju. Jer, personalizovan poklon pokazuje da smo uložili trud, da poznajemo ukuse i preferencije osobe kojoj poklanjamo.

Na primer, ručno oslikana ešarpa, retki začin iz egzotičnih krajeva ili nešto što istovremeno odiše luksuzom i ekskluzivnošću mogu da ostave snažan utisak. Ključ je u tome da poklon sadrži dozu sofisticiranog ukusa i da se u njemu ogleda naše razumevanje specifičnosti osobe kojoj je namenjen.

Izvor: Canva

Šta poručuje korporativni poklon sa dušom?

Međutim, kada biramo korporativni poklon, važno je da ga uklopimo i u našu poslovnu strategiju i sistem vrednosti. Zbog toga pokloni koji inspirišu na hedonizam i osećaj uživanja u trenutku, često nose univerzalnu poruku: cenimo trenutke odmora jednako kao i poslovna dostignuća. Ovakva poruka preneta poklonom, iznenadiće svakog poslovnog partnera, jer pokazuje da vrednujemo, ne samo poslovnu, već o ličnu dimenziju odnosa.

Izvor: Canva

Zato, korporativni poklon koji podrazumeva vrhunski uparene proizvode iz opusa ličnih preferencija i autentičnosti, zrači sofisticiranim ukusom, kreativnošću i elegancijom. Njegova simbolika je vrlo jaka i duboka, jer govori o pažnji, detaljima, kvalitetu i umeću življenja.

Izvor: Privatna arhiva – Vinoteka Truffle Shop, https://www.instagram.com/truffle__shop?igsh=MW9mY2VmaHc3bjJrYw==

Stvaranje uspomena kroz proces darivanja

Korporativni pokloni nisu samo izrazi zahvalnosti, već i prilike za stvaranje zajedničkih trenutaka. Zato darivanje može biti osnova za novo iskustvo, može otvoriti vrata za nova druženja i svakako produbljivanje odnosa. Svi volimo trenutke u kojima možemo da zastanemo i uživamo, a upravo oni su vrlo dragoceni kada su vezani za poslovne odnose. Iz te perspektive, korporativni poklon nije tek običan znak pažnje, već karika koja nas trajno može vezati za osobu koju darujemo.

Izvor: Canva

Zamisli da svom poslovnom partneru pokloniš bocu ekskluzivnog vina sa ličnom porukom zahvalnosti. A onda, godinu dana kasnije, on na sastanku spomene kako je to vino podelio sa porodicom, povodom važnog životnog događaja koji će zauvek pamtiti. To je moć poklona: povezivanje na ličnom nivou i stvaranje trajnih uspomena.

Izvor: Privatna arhiva – Vinoteka Truffle Shop, https://www.instagram.com/truffle__shop?igsh=MW9mY2VmaHc3bjJrYw==

Hedonizam u svetu korporativnog darivanja

U hladnom korporativnom svetu, u kojem često zaboravljamo na pauze i uživanja, upravo korporativni poklon može biti suptilna i topla poruka, ali i podsećanje da život nije samo posao. Zbog toga, korporativni pokloni koji su simbol hedonizma – poput luksuznih delikatesnih proizvoda ili ekskluzivnih pića, nisu samo stvar prestiža. Oni zapravo govore da se uspeh ne meri samo brojkama, već i kvalitetom života.

Ovakvim korporativnim poklonima, pre svega, prenosimo poruku da cenimo ličnu dimenziju odnosa sa poslovnim partnerima. Takođe, naglašavamo i lepotu balansa između poslovnog i privatnog života.

Izvor: Privatna arhiva – Vinoteka Truffle Shop, https://www.instagram.com/truffle__shop?igsh=MW9mY2VmaHc3bjJrYw==

Kako odabrati poklon za različite poslovne prilike?

Zbog toga, umetnost darivanja u poslovnom svetu zahteva prilagođavanje poklona određenoj prilici. Moglo bi se reći da svaka situacija ili povod nose svoje specifičnosti, pa bi i korporativni pokloni trebalo da budu usklađeni sa njima. Zato, evo nekih primera:

  • Za obeležavanje godišnjice saradnje korporativni poklon bi trebalo da reflektuje trajnost i kvalitet odnosa. Elegantan i sofisticiran izbor može biti personalizovana gravura na luksuznom proizvodu, poput vrlo ekskluzivne olovke, unikatnog ručnog rada ili umetničkog dela na primer.
  • Za proslavu uspešnog projekta možeš posegnuti za gurmanskim poklonima koji simbolizuju uživanje u plodovima zajedničkog rada. Neki od predloga su: vrhunska, luksuzna pića, delikatesne korpe ili čak ručak kao zajedničko gastronomsko iskustvo.
  • Za izražavanje zahvalnosti možeš pokloniti nešto poput kvalitetne knjige u vezi sa oblašću kojom se osoba bavi ili unikatni, ručno izrađen predmet koji odiše toplinom na primer. Jer, neformalnije prilike dopuštaju nešto jednostavnije, ali bi poklon ipak trebalo vrlo promišljeno da se bira.

Izvor: Canva

Kako proceniti šta je prikladno?

Postoje tri pitanja koje bi svakako trebalo sebi da postaviš pre konačnog izbora korporativnog poklona:

  • Da li je poklon u skladu sa korporativnom kulturom moje kompanije?
  • Da li odražava lične afinitete osobe kojoj je namenjen?
  • Hoće li poklon ostaviti trajni utisak ili će završiti odbačen na nekoj polici?

A ako i dalje nisi sigurna, zapitaj se i ovo: Da li ovaj poklon odražava moju poruku i vrednosti? Hoće li osoba kojoj ga poklanjam osetiti zahvalnost, pažnju i poštovanje?

Izvor: Canva

Poklon kao ogledalo korporativnih vrednosti

Generalno posmatrano, umetnost korporativnog darivanja leži u razumevanju da poklon nije samo predmet – on je način komunikacije. Zato je korporativni poklon mnogo više od prilike da promovišeš svoj biznis. Ako je brižno i mudro odabran, zaista postaje ambasador naših vrednosti, ali i znak poštovanja i poziv za dublju saradnju. Na taj način, u korporativnom svetu, gde odnosi predstavljaju temelje zdravog uspeha, darivanje postaje alat koji inspiriše i povezuje.

Zato, sledeći put kada budeš birala korporativni poklon, seti se da on uvek priča neku priču. Ispisuj je pažljivo, jer korporativni poklon sa dušom postaje deo nečijeg sećanja.

Izvor: Canva

KAKO BI OCENILI TEKST?

Loading spinner

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Ne propusti mesečno pismo. Od bumerke – bumerki.

 


    Ovaj web sajt je zaštićen sa reCAPTCHA i primenjuje Google Politiku privatnosti i Uslove korišćenja usluge.

      PODELI
      PODELI
      Dragana Šuica

      Dragana Šuica

      Biram da živim ono što volim - slobodno, bez nametnutih okova. Zaljubljena sam u radost življenja, prirodu, životinje i ljudsku dobrotu. Volim da putujem od prošlosti do budućnosti u polju univerzalnog znanja, ali i da podignem zavese mističnog. Moć reči koristim da istini i skrivenoj lepoti dam vidljiv oblik. Stečena iskustva i spoznaje rado delim, jer verujem u to da smo ovde i sada ZaJedno – da kreiramo i čuda stvaramo.
      Pogledaj komentare (0)

      Ostavite odgovor

      Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

      POVEZANI ČLANCI