Search
Close this search box.
,

Kako da budemo fit tokom leta?

Leto je u toku, pa nas sigurno čekaju i neka putovanja. Više smo napolju, družimo se i popuštamo kada je u pitanju hrana. To je sasvim u redu. Sebi treba pružiti i neki užitak, s vremena na vreme. Kako ipak da održimo našu rutinu i u “letnjim“ okolnostima? Kako da ostanemo fit tokom letnjih dana, pitale smo ipak profesionalca.

Izvor: Freepik

Pozvali smo Andreu Buitrago Končarević, professional wellness coach, za neke praktične savete. Kako da budemo fit i tokom leta? Kako da sačuvamo formu na kojoj smo radile tokom cele godine?

Bumerka:  Andrea, voleli bismo da naše čitateljke prvo upoznamo sa tobom. Možeš li nam reći nešto o sebi, ali i kao treneru?

Andrea: Ukratko, zovem se Andrea i živim u Beogradu, ali sam rođena u Kolumbiji. Imam dvoje dece i radim kao wellness coach preko 12 godina. Ono što me najviše motiviše da se bavim ovim poslom je kombinacija – mentalnog zdravlja, ishrane i celokupne brige o telu. Vodim se idejom da nije samo vežbanje presudno za dobar fizički status. Iskustvo je pokazalo da ukoliko žena ima naviku da vežba, ima i veću potrebu da vodi računa o ishrani. Tada više brine o svom mentalnom zdravlju – voli sebe i svoje potrebe ne zapostavlja, a to je veoma važno!

Najvažniji savet za žene 40+

Bumerka: Da li si imala u svom radu iskustvo sa klijentima 40+ i šta bi istakla? Šta je bio kod njih najveći izazov?

Andrea: Najviše imam iskustva u radu sa klijentkinjama između 30 – 40 godina. Ono što im je zajedinčko je da cijlj vežbanja nije da imaju zategnuto telo, što dolazi kao posledica. One vežbaju kako bi se oslobodili svakodnevnog stresa i osaćali bolje. U skladu sa tim kreiram individualni program koji uključuje i poznavanje njihovih svakodnevnih navika. Želim da znam koliko dnevno unose tečnosti, kako spavaju, kako se hrane, kako da imaju izbalansiran život. 

Zanimljivo je da su klijentkinje u tim godinama mnogo više disciplinovane i znaju šta hoće. 

Na primer imala sam klijentkinju, koja je mama. Zbog obaveza prema deci, porodici, i poslu izgubila je vreme za sebe. Sa njom sam prvo radila na tome da se ne oseća loše ako ipak uspe da izdvoji vreme za sebe. Ako želi da vežba i posveti se svojim potrebama. Ono čime se vodim sa klijentima i u šta verujem je- “you first need to fill your own glass, so you can later offer others”. Sa njom sam radila prvo na mindesetu, da razume svoje potrebe, a nakon toga smo uvele vežbe i izbalansiranu ishranu. Početak nije bio lak. Nakon godinu dana rada ona sada ima svoj novi ritam i oseća se mnogo bolje u svom telu. Postigla je svoj balans, što je priznajem i najvažnije.  

Bumerka: Ti si aktivna 365 dana u godini i vodiš računa o svom telu. Da li postoje neki saveti za leto i vežbanje koji bi koristili ženi nako 40te? 

Andrea: Leti više putujemo, izlazimo izrutine i zato moramo biti više fleksibilni i sa vežbanjem. Treba da osluškujemo naše telo. Ako smo umorni, više da odmaramo, a najbolje je uvesti neku aktivnost u ranim jutranjim satima svakodnevno 10-20 minuta. Takođe leti je bitno više hidrirati telo. 

Izvor: Freepik

Aktivnosti u letnjim danima

Bumerka: Koji sportovi su preporuka za leto? I zašto?

Andrea: Izdvojila bih tri fizičke aktivnosti koje su za letnje dane, i kada ste na putu možete da ih primenite.

Ukoliko ste blizu neke vode, more ili bazen, plivanje je odlična aktivnost. Pokrećemo celo telo i dovoljno je 15-30 min da vam celo telo se aktivira. Najbolje je plivati u jutranjim ili popopdnevnim časovima, kada sunce nije jako.

Plivanje je takođe preporuka za one koji imaju bol u leđima ili zglobovima. Plivanje jača leđa i samim tim je vaše držanje i izgled pravilniji. 

Brz hod ili šetnja u prirodi mogu biti odlična aktivnost za telo i um. Brz hod je dobar za jačanje mišića, kostiju, za srce i može uticati na gubitak telesne mase. Ukoliko šetate 30 dana, svaki dan oko 5km, moguće je da izgubite čak oko 3–5 kg. Neki moji klijenti su uspeli samo šetnjom da regulišu svoju kilažu.

HIIT (kratki intenzivni trening), izdvojila bih ga jer je dinamičan, zabavan, kratko traje i može da se primeni bilo gde. Dovoljno je čak 5-15 min ovog treninga, i telo se može aktivirati.

Dobro je za kondiciju, srce, izgradnju mišića, balans, i kao antistres.

A šta kada treba da se vratimo u formu od jeseni?

Bumerka: Da li postoje neke kraći programi koji mogu pomoći da brže uđemo u formu i koji su?

Andrea: Trenutno radim programu “21 dan – Osećaj se bolje nego ikad”. Program je namenjen ženama kojima je vreme bitno i koje ne znaju kako da krenu, da počnu da vežbaju. Tri nedelje vežbaćemo i raditi na sebi svaki dan po 20 minuta. Program uključuje sledeće aktivnosti: program vežbi za celo telo, saveti za ishranu i kako da očuvamo mentalno zdravlje. Smatram da su ove tri komponente ključne. Zajedno čine jednu celinu i zato želim da radimo na svemu tome, jer to je za mene BALANS.  

 

Izvor: privatna arhiva

Napomena: Više o ovom programu ćemo pisati u septembru i pratićemo ga pažljivo kroz faze.

intervju je vodila: Sanja Dragošan

KAKO BI OCENILI TEKST?

Loading spinner

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Ne propusti mesečno pismo. Od bumerke – bumerki.

 


    Ovaj web sajt je zaštićen sa reCAPTCHA i primenjuje Google Politiku privatnosti i Uslove korišćenja usluge.

      PODELI
      PODELI
      Saradnice

      Saradnice

      Saradnice su sa nama jer je jako važno da ni jedna priča ne liči na drugu. One su kreativne, stručne da uvek ispričaju priču baš onaku kakva jeste, a o svemu znaju skoro pa sve... Zato su tu sa nama, kao najbolje drugarice iz srednje koje o nama znaju i ono čega se mi ne sećamo.
      Pogledaj komentare (0)

      Ostavite odgovor

      Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

      POVEZANI ČLANCI